Zeilen Zuidlaren, Lauwersmeer, Paterswoldse meer, Heegermeer en Fluessen

Deze website gebruikt cookies. Meer informatie en lees hoe U zich hiervoor afmelden kunt.
Zeilen zuidlaardermeer 11 juni 2006

Boven : Zeilen zuidlaardermeer 11 juni 2006 - bij vastlopen met de boom overstag.

Onder : Zeilen zuidlaardermeer 30 juni 2006 - Deze keer op verzoek ook een zwemstop.
Verder hadden we onze traditionele vastloper bijna niet gehad. Maar bij de laatste overstag,
net voor de haven, wist Ellen toch de valk toch nog  in de blub te parkeren.

Elahuizen 19-7-06, Veel wind, golven en buiswater.En de lager wal wou ook al niet meewerken.

Lauwersmeer zeiltocht

8 augustus 2006 - Na een uitgebreide check (door 4 personen van de Lauwer) of we echt wel konden zeilen, kregen we een valk mee in de soms wat heftige zeewind die vanaf de waddenzee over de dijk heen het lauwersmeer op waaide. Wel hebben we ons wat verbaasd over de scheve mast. Toen de wind wat erg heftig werd een binnendoor route langs het eiland gekozen, om onze vastlopers daar te oefenen in de soms erg smalle doorgangen. En ja het lukt. Ellen ging de plantjes in het water bestuderen. Nadat Klaas ons net aan hogerwal losgemanoeuvreerd had, was het vervolg nog niet zo flitsend en liepen we direct aan lager wal vast. Maar zoals je ziet zijn we ook daar weer losgekomen.

Zeilen op het Paterswoldse Meer

9 augustus 2006. De regen wilde niet stoppen die dag. Een koffie-stop bij Kaap Hoorn aan de andere kant van het meer. Verder slipkoersjes geoefend door Petra en Ellen.

Zeilen met valkjes vanuit Akkrum naar Goingarijp

17 september 2006 - In twee valkjes, met z'n tienen hebben we een tochtje van Akkrum naarGoingarijp gemaakt. 's Ochtends zonnig met matige wind, 's middags meer wind en weinig zon. In Goingarijp werd op het terras genoten van gebak en snacks. We misten de traditionele vastloper dit keer, maar het bij afvaart parkeren van de boot in het riet door Ellen was een goede vervanger hiervoor. Vier enthousiastelingen hebben na afloop voor woensdag 20 sept. een nieuw zeilafspraak gemaakt. Dan vertrek we vanuit Heeg.

Zeilen vanuit Heeg via Heegermeer  en Fluessen naar Galamadammen

20 september - Er stond een stevige wind die dag. Daardoor was de tocht over het Heeger meer en de Fluessen naar Galamadammen goed te doen. Voor 3 leden van de groep werd het buiswater wat te veel. Dus toch maar hozen, ondanks goed werkende zelflozers. Een stop op een eilandje op de Fluessen om wat op te drogen. Koffie in Galamadammen, en uiteindelijk voor de wind met een rotvaart weer terug naar heeg.